Tenim la convicció que sigui el que sigui el que es faci, sempre s’ha de fer de la millor manera possible i amb propòsit de progrés.
Tant és així, que sempre ens acompanya el mètode KAIZEN.
Hem pensat que un bon acomiadament per aquesta setmana seria compartir amb vosaltres com a GESTIOTIC tenim integrat aquest mètode en els nostres processos (tant interns com externs), per si no el coneixíeu i us pot ser d’ús.
El mètode en sí parteix de la premissa que qualsevol PROCÉS que funcioni correctament, es pot redissenyar, revisant cada un dels passos i procediments que en formen part, i es pot evolucionar per a fer-lo encara més eficient.
El seu origen és oriental i les seves arrels KAI-ZEN ens porten a traduir-lo com «millora contínua».
A GESTIOTIC estem en contínua millora dels nostres processos seguint aquest cicle:
Normalment iniciem el cicle «normalitzant el PROCÉS» en tres passos:
- identifiquem: distingim del procés el que és necessari del que no ho és tant, eliminant tot allò que no sigui imprescindible.
- ordenem: classifiquem les tasques i elements segons prioritats, establint un ordre d’execució dins del procés.
- estandaritzem: revisem tots els components del procés: objectiu, descripció, responsables, seqüència de tasques, recursos i indicadors.
És en l’execució, quan llavors es «mesura el PROCÉS normalitzat»:
- controlem: revisem quins són els indicadors i mesures definides per al procés.
- comparem: contrastem els resultats obtinguts amb els requeriments prèviament definits, per tal de determinar si s’han assolit, si no són suficients o si s’han superat.
Pel següent pas del cicle, té màxima importància la capacitat de proposta de canvis i adaptacions per tal de fer que el procés assoleixi els requeriments o que fins i tot pugui superar-los. És en aquesta part del cicle on «innovem sobre el PROCÉS normalitzat».
I acabem el cicle «normalitzem el nou i millorat PROCÉS», tal i com havíem fet al principi, i començant a iniciar un nou cicle de forma que generem una millora contínua (KAIZEN) en els processos.
LA MILLORA CONTÍNUA ÉS CLAU D’ÈXIT
Quedeu-vos amb el concepte que un PROCÉS a la vostra empresa podria ser per exemple la millora de temps en producció, o la gestió de la qualitat, o el servei d’entrega del producte, o el suport postvenda, … qualsevol seqüència de tasques encadenades entre sí per tal d’assolir una fita i un objectiu, i que causin impacte en el negoci. Però això ja ho comentarem un altre moment …
Subscriu-te al newsletter
Altres entrades del Blog que et poden interessar
Contacta amb nosaltres
Oficina: Advocat Cirera 8 08201 Sabadell
Whatsapp: 647.50.75.75
Correu electrònic: info@gestiotic.cat
Reserva una cita on line: Calendari