Cargando...

KAIZEN AMB GESTIOTIC

2022-07-27T10:14:03+00:00

Tenim la convicció que sigui el que sigui el que es faci, sempre s’ha de fer de la millor manera possible i amb propòsit de progrés.

Tant és així, que sempre ens acompanya el mètode KAIZEN.

Hem pensat que un bon acomiadament per aquesta setmana seria compartir amb vosaltres com a GESTIOTIC tenim integrat aquest mètode en els nostres processos (tant interns com externs), per si no el coneixíeu i us pot ser d’ús.

El mètode en sí parteix de la premissa que qualsevol PROCÉS que funcioni correctament, es pot redissenyar, revisant cada un dels passos i procediments que en formen part, i es pot evolucionar per a fer-lo encara més eficient.

El seu origen és oriental i les seves arrels KAI-ZEN ens porten a traduir-lo com «millora contínua».

A GESTIOTIC estem en contínua millora dels nostres processos seguint aquest cicle:

Normalment iniciem el cicle «normalitzant el PROCÉS» en tres passos:

  • identifiquem: distingim del procés el que és necessari del que no ho és tant, eliminant tot allò que no sigui imprescindible.
  • ordenem: classifiquem les tasques i elements segons prioritats, establint un ordre d’execució dins del procés.
  • estandaritzem: revisem tots els components del procés: objectiu, descripció, responsables, seqüència de tasques, recursos i indicadors.

És en l’execució, quan llavors es «mesura el PROCÉS normalitzat»:

  • controlem: revisem quins són els indicadors i mesures definides per al procés.
  • comparem: contrastem els resultats obtinguts amb els requeriments prèviament definits, per tal de determinar si s’han assolit, si no són suficients o si s’han superat.

Pel següent pas del cicle, té màxima importància la capacitat de proposta de canvis i adaptacions per tal de fer que el procés assoleixi els requeriments o que fins i tot pugui superar-los. És en aquesta part del cicle on «innovem sobre el PROCÉS normalitzat».

I acabem el cicle «normalitzem el nou i millorat PROCÉS», tal i com havíem fet al principi, i començant a iniciar un nou cicle de forma que generem una millora contínua (KAIZEN) en els processos.

LA MILLORA CONTÍNUA ÉS CLAU D’ÈXIT

Quedeu-vos amb el concepte que un PROCÉS a la vostra empresa podria ser per exemple la millora de temps en producció, o la gestió de la qualitat, o el servei d’entrega del producte, o el suport postvenda, … qualsevol seqüència de tasques encadenades entre sí per tal d’assolir una fita i un objectiu, i que causin impacte en el negoci. Però això ja ho comentarem un altre moment …

Cargando...

Subscriu-te al newsletter

    Deixa'ns les teves dades i et contactem:

    Altres entrades del Blog que et poden interessar

    Contacta amb nosaltres

    Ir a Arriba